Plastinė chirurgija ir rūkymas. Ką būtina žinoti?

Rūkymo keliama žala sveikatai – žinoma ir neginčijama. Ką apie plastines operacijas privalo žinoti rūkantys pacientai? Ar norint pasidaryti kūno korekciją reikia mesti rūkyti? Kaip pasiruošti ir ko tikėtis po plastinių operacijų? Į šiuos ir kitus dažniausiai pacientų užduodamų klausimus atsako plastikos chirurgas Vytautas Jankūnas.

RŪKYMAS APSUNKINA POOPERACINĮ LAIKOTARPĮ

Rūkymas veikia įvairius gijimo procesus. „Nikotinas greitai rezorbuojasi (įsisiurbia) ir paskatina katecholaminų, lemiančių periferinių kraujagyslių konstrikciją. Rūkančiųjų leukocitai pasižymi sumažėjusiu gebėjimu nužudyti bakterijas, dėl to rūkantiesiems šešis kartus padidėja žaizdų infekcijos rizika. Chirurginiams pacientams rūkymas didina žaizdų kraštų nekrozės riziką, blogina kosmetinį efektą. Papraščiau pasakius, į žmogaus kraują patenkantis nikotinas ir anglies monoksidas sutrikdo kraujo patekimą į tam tikras vietas, taip apsunkinamas pooperacinį gijimą” – aiškino V. Jankūnas.

BLOGIAUSIOS PASEKMĖS RŪKANTIEMS PACIENTAMS

Dr. Vytautas Jankūnas įspėja, jog rūkymas ženkliai padidina sunkių infekcijų, plaučių uždegimo ir audinių mirties riziką. „Jei konkrečiai kalbėtume apie krūtų operacijas,  dėl rūkymo suprastėjęs kraujo patekimas į audinius gali priversti spenelius pajuoduoti ir laiku nesusirūpinus jie gali gangrenuoti. Todėl būtina laikytis plastikos chirurgo nurodymų“, – įspėja V. Jankūnas

KIEK LAIKO NERŪKYTI?

“Idealiausias variantas, žinoma, būtų iš vis mesti rūkyti. Visgi tokių atvejų pacientų tarpe nepasitaiko dažnai” – atvirai sako V. Jankūnas. Pagal naujausią mokslinę literatūrą, kaip sako chirurgas, rekomenduojama nerūkyti minimaliai dvi savaites prieš ir dvi savaites po operacijos.

Rūkymas kenkia tiek bendrai žmogaus sveikatai, tiek padidina riziką gijimo procesui pooperaciniu laikotarpiu.

Į asmeninę konsultaciją galite užsiregistruoti jums patogiu būdu

Telefonu: +370 687 175 53 arba el. paštu:

Grįžti į naujienų sąrašą

Atsiliepimai